maanantai 6. toukokuuta 2013

Rauhoitettu makuuhuone

Minä en kaipaa suurta makuuhuonetta. Sellainen riittäisi oikein hyvin, mihin mahtuisi suht tilavasti 160 senttiä leveä sänky, Artekin E60 jakkarat yöpöydiksi molemmille puolille sänkyä ja vaatekaapit. Ei muuta eikä varsinkaan televisiota. Myönnän nauttivani hotelleissa sängyllä lojumisesta televisiota katsellen, mutta en missään tapauksessa halua omassa kodissani televisiota makuuhuoneeseen. Makuuhuone on rauhoitettu paikka, missä viihde-ektroniikka ei saa minua suuremmissa määrin tavoittaa.

Tällähetkellä makkarimme on hyvin sinisävyitteinen, mutta toiveissa olisi valkoista ja harmaata pääväreinä ja ripaus mustaa. Ja voisi sitä sinistäkin olla hitusen tai sitten olla olematta. Esimerkiksi tämänhetkinen tummansininen mattomme on niin hyvässä kunnossa, että se kannattaa ehdottomasti kierrättää seuraavaankin asuntoon. Ajatuksissa olisi myös tehdä itse sängynpääty seuraavaan sänkyyn, mutta ehkä pitää ensin tosiaan ratkaista minne se sänky kannetaan ;)

Olen muuten huomaamattani alkanut tykästyä niin sanottuun industrial tyyliin eli esim. maalaamattomiin betonipintoihin. Se on itseasiassa karulla tavalla hvyin kaunista ja linjakasta olematta liian kliinistä.

Kuva: style-files.com
Kuva: nicety.livejournal.com
Kuva: Matter Matters

4 kommenttia:

  1. Mä haluan kanssa suht pienen makuuhuoneen, eikä yhtään elektronista vempelettä . Ne toki tuo lämmetessään lämpöä myls huoneeseen, mutta tulee tosi rauhaton olo. Mun mielestä makuuhuone saa olla myös tumma sisustukseltaan. Mielellään värillise seinät siis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosta lämpöjutusta tuli itseasiassa mieleen, että mä kyllä muutenkin tykkään siitä, että makkari on muita huoneita viileämpi; silloin nukkuu jotenkin paremmin. Ja yllättäen, minä (onneksi kyllä mieskin) preferoidaan valkoista, mutta jotain jänskää pitää olla esim. tiiliseinä sängynpäätynä olisi upea ja ja.. hmm. pitäääkin kirjoittaa niistä sängynpäädyistä :D

      Poista
  2. Olipas mulla paljon kirjoitusvirheitä :D Mä toivon tällä hetkellä vähän lämpöä makkariin, koska meillä on kellarikerroksessa niin kylmä, että käytän vieläkin nukkuessa villasukkia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään missään jääkaapissa tahtoisi nukkua :D Meidän tämän hetkinen kämppä on myös pohjakerroksessa ja kylmyys on pahin kylppärissä, jossa ei ole lattialämmitystä. Se on aina aamuisin sellainen herätys kun sinne astuu :)

      Poista